Predhovor použitý, ako zhrnutie.
V roku 2004 bola vydaná naša kniha „CÁR SLOVANOV “. V ňom sme začali podrobnú štúdiu jednej z najstarších, podľa novej chronológie, doby našej histórie - Kristovej éry. Ako sme ukázali, žil Andronicus-Christ (známy ako veľký ruský knieža Andrei Bogolyubsky, známy ako apoštol Andrei Prvozvaný) v 12. storočí nl. e. Podľa novej chronológie začína rušná písomná história ľudstva až od 14. storočia nl. e. Samozrejme nehovoríme o udalostiach všeobecne, ale o tých, ktorých písomné informácie sa k nám dostali.
Začiatky 10. - 13. storočia sú najstarším obdobím našej písomnej histórie. Odtiaľ pochádzajú iba informácie o najvýraznejších udalostiach. Podľa systému chronologických zmien objavených A.T. Fomenko v 70. rokoch, pozri [CHRON1] a [CHRON2], najstaršia doba, z ktorej pochádzajú ozveny písomných informácií - toto je desiate storočie nl. Až od roku 900 po Kr písomná história minulosti sa začína oživovať. A až od roku 1300 existuje dostatočný hustý prúd dôkazov, ktorý sa k nám dostal z minulosti.
V našej siedem-zväzkovej chronológii je uvedená rekonštrukcia udalostí štrnásteho a šestnásteho storočia, založená na novej chronológii získanej aplikáciou prírodovedných metód na celý objem historického materiálu pokrývajúceho starovekú a stredovekú históriu.
Predovšetkým sa objasnila vyššie uvedená časová hranica - 1300 nl. V tomto období došlo k rýchlemu rozšíreniu Veľkej = mongolskej ríše. Potom sa vytvorila väčšina pôvodných zdrojov, ktoré k nám prišli. Časy pred rokom 1300 sú preto kronikami oveľa horšie poznateľné, ako následná cisárska éra storočí XIV-XVII. Z dostatočne opodstatneného dôvodu môžeme povedať, že obdobie pred storočiami XIII-XIV, teda pred veľkým dobitím "Mongolskej" ríše, je toto obdobie najstaršou dobou v známej histórii.
V rokoch 2003-2004 sme začali skúmať pôvod ríše, teda éry 12. - 13. storočia. Prvá kniha nového cyklu - „carskí Slovania“ hovorí o konečnom datovaní Kristovho narodenia, dospeli sme ku konečnému výsledku roku 1152. n.l. Predstavili sme živé svetské odrazy evanjeliových udalostí. Súvislosť medzi dejinami kresťanstva a dejinami ríše sa stala oveľa jasnejšou.
Táto kniha nadväzuje na knihu „Cár Slovanov“ a venuje sa histórii storočí XII-XIV z hľadiska novej chronológie.
V prvých kapitolách dopĺňame a prehlbujeme rekonštrukciu Kristovej éry, navrhnutú v knihe „ Cár Slovanov “. Najprv sa podrobne preskúmali najmä sekulárne biografie Jána Krstiteľa, ktoré sme objavili. Napríklad sa náhle ukazuje, že Ján Krstiteľ sa na stránkach svetských kroník zobrazovaný aj ako slávny „starodávny“ rímsky rečník Cicero. Našli sme aj ďalšie odrazy Jána Krstiteľa. Ide najmä o biblického proroka Izaiáša. V rovnakej vrstve historických informácií o predpovediach spadajú aj slávne „Sybilline knihy“.
Okrem našej analýzy „starodávnych“ gréckych mýtov uvedených v knihe „Kráľ Slovanov“, preskúmavame aj mýtus o Argonautoch. Ukazuje sa, že v ňom existuje veľká vrstva udalostí týkajúcich sa Krista. Mýty o Jasonovy, Medee a ďalších hrdinoch príbehu Argonautov sú teraz oveľa jasnejšie.
Ďalej uvádzame množstvo nových svetských reflexií Krista a jeho súčasníkov v ruských dejinách. Ide najmä o prvé veľké ruské kniežatá Igora a Olega. Kroniky, z ktorých sa ukázalo, absorbovali množstvo informácií o Andronicus-Kristovy. To isté platí pre ruské kroniky Askolda a Dira. Ako sa ukázalo, na začiatku ruských análov je dosť veľa skrytých odkazov na Krista.
„Antickí“ Anthonius a Kleopatra sa pred nami objavujú v novom svetle. Ukazuje sa, že aj oni sú postavami evanjelickej éry 12. storočia.
Ďalej hovoríme o čase po Kristovi. Hovoríme o udalostiach prvých desaťročí PO UKRIŽOVANÍ Andronika-Krista v roku 1185. V scaligérijskej chybnej chronológii je to pravdepodobne prvá polovica prvého storočia našej éry. To znamená - éra, ako keby pred dvetisíc rokmi. Podľa novej chronológie sa udalosti odohrali oveľa neskôr, asi pred 800 rokmi. Ako sme zistili, koncom 12. - 13. storočia žili nasledujúce slávni hrdinovia.
• Apoštol Pavol. Ako sa ukázalo, má najpriamejší vzťah k krížovým výpravám 12. - 13. storočia.
• Veľký ruský princ Svyatoslav.
• Veľkovojvodkyňa Olga a kráľovná Helena, matka Konštantína Veľkého.
• „Antický“ Achilles - slávny hrdina trójskej vojny.
• Slávne postavy germánsko-škandinávskeho eposu - Siegfried a Valkyrie Brunhild. Ďalej, Boh Odin, Nibelungovia.
• „Staroveký“ kráľ Aeneas, ktorý založil rímske kráľovstvo, a jeho potomkovia - Romulus a Remus.
• Variag Rurik (aka Aeneas), povolaný kraľovať v Rusku a založiť Ruské kráľovstvo. Na záver vysvetlíme slávnu legendu o povolaní Variagov do Ruska.
Naša rekonštrukcia vzniká v dôsledku čítania starých zdrojov vo svetle nových datovaní. Preto neustále zdôrazňujeme, že základom nášho výskumu je práve CHRONOLÓGIA, nielen čítanie a interpretácia zdrojov. Chronológia (t. J. Dátumy) sa zisťuje pomocou prísnych vedeckých metód. Pokiaľ ide o „historické mäso“, ktoré staviame na „chronologickej kostre“, tu samozrejme nemôžeme byť zodpovední za úplnú spoľahlivosť záverov a hypotéz. Podľa nášho názoru sú všeobecne odôvodnené. Podrobnosti budú samozrejme objasnené. Dôležitým výsledkom je, že staré zdroje skutočne umožňujú PREPOJENIE ČÍTANIA, PODĽA NOVÉHO CHRONOLÓGIE. Preto sa nejaví iba ako špekulatívna konštrukcia, „hra mysle“, ale aj ako hlavný pracovný nástroj pri obnove správneho príbehu.
Niektorí čitatelia sa snažia zachytiť výlučne naše jazykové úvahy z našich kníh. A na základe „podobného zdôvodnenia“, ako sa im zdá, vybudovať vlastnú historickú teóriu. Iní nás naopak násilne odsudzujú práve za „lingvistiku“. Jazykoveda opäť nie je metódou štúdia chronológie. A nemôže slúžiť ani ako nezávislá metóda analýzy histórie. Inými slovami, na základe jazykových úvah nemožno vybudovať ani správnu chronológiu, ani primeranú rekonštrukciu histórie. Poradie odôvodnení by malo byť úplne odlišné. Najprv pomocou presných metód - matematických, astronomických a iných - sa vyhľadá nezávislá a správna postupnosť historických udalostí. Až potom príde čas na čítanie starých kroník v súlade so zavedenou chronológiou. Jazykové úvahy niekedy nadobudnú zmysel iba v tejto poslednej fáze. Veľmi neisté svojou povahou a neschopné nič dokázať sami o sebe.
Uvedomujeme si, že veľa ľudí, ktorí sú zvyknutí na úplne iný príbeh, sa nemusí páčiť výsledok našej práce. Z čisto emocionálnych dôvodov. Napríklad preto, že máme vzťah k histórii náboženstva. Chceme zdôrazniť, že náš výskum sa nezaoberá otázkami viery. Ani cirkevné dogmy, ani základy dogiem, o ktorých neuvažujeme a hovoríme iba o chronológii a histórii. Po dôkladnom prečítaní našich kníh by čitateľ mal pochopiť, že NENARUŠUJEME RELIGIÓZNU OBLASŤ.
V tejto knihe odkazujeme najmä na nášu sedem dielnu „Chronológiu“. Prvý kánon “, ktorý obsahuje základy novej chronológie a uverejnený v rokoch 2004-2006. Pozri [CHRON1] - [CHRON7] v zozname odkazov.
Vďaka N.D. Gostev a T. N. Fomenko za užitočné nápady a pomoc pri hľadaní a spracovaní zdrojov.
AT Fomenko, G.V. Nosovskiĭ.
Moskva,
Moskovská štátna univerzita
pomenované po M.V. Lomonosov